Deklaracja dostępności
Deklaracja Dostępności
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Policealnych w Wysokiem Mazowieckiem zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 848). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej .
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona internetowa zawiera niezgodności lub wyłączenia wymienione poniżej.
Nie wszystkie zdjęcia i grafiki są opisane. W miarę możliwości zdjęcia i grafiki będą uzupełniane tekstem.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację Dostępności sporządzono dnia:
- Deklaracja Dostępności została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawiesamooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny: raport do strony jagiellonczyk.org.pl , raport do strony na fecebooku
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
- osobą kontaktową jest: Wojciech Wyszomirski
- e-mail: wojciechwyszomirski@jagiellonczyk.org.pl
- nr telefonu: +48862752235
Do wskazanej wyżej osoby można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Procedura dotycząca dostępności cyfrowej
Każdy ma prawo do:
- zgłoszenia uwag dotyczących dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu;
- żądania zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu;
- żądania udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie, w tym wskazanie sposobu realizacji kontaktu;
- wskazanie, o którą stronę internetową lub jej element chodzi;
- jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Rozpatrzenie zgłoszenia nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, nastąpi niezwłoczne poinformowanie o tym wnoszącego żądanie oraz poinformowanie o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej jednak nie będzie możliwe, może być proponowany alternatywny sposób dostępu do informacji.
Skargi i odwołania
W przypadku odmówienia realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Skargę można złożyć do organu nadzorującego z wykorzystaniem usług poczty tradycyjnej lub drogą poczty elektronicznej.
- Organ nadzorujący: Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Policealnych w Wysokiem Mazowieckiem
- Adres: ul. 1000lecia 15, 18-200 Wysokie Mazowieckie
- E-mail: aldona.dolubizno@jagiellonczyk.org.pl
- Telefon: +48862752235
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą 2 wejścia. Główne wejście od ul. 1000lecia 15 i jedno wejście od boiska sportowego. Dla uczniów i gości przeznaczone jest wejście główne. Wejście od ulicy ma podjazd dla wózków inwalidzkich. Sekretariat szkoły znajduje się na parterze. Pozostałe wejście jest również dostosowane do osób niepełnosprawnych. W budynku jest platforma dla osób niepełnosprawnych ułatwiająca przemieszczenie się z szatni na parter, nie ma zaś windy. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko parter. Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe, na których wyznaczone są miejsca dla inwalidów. Do wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku szkoły nie ma pętli indukcyjnych, również nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Informacje o dodatkowych udogodnieniach
Informacje dotyczące strony Internetowej.
- Zadbaliśmy o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały opublikowane na Platformie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się, aby zamieszczone na Platformie informacje był napisane zgodnie z zasadami prostego języka, z zachowaniem odpowiedniego formatowania.
- Istotne materiały wideo uzupełnione są o napisy.
- W miarę możliwości zdjęcia i grafiki uzupełniane są na bieżąco tekstem.
- Elementy interaktywne (takie jak odnośniki czy przyciski) zmieniają w sposób widoczny kolor lub są oznaczone kontrastowo w stosunku do pozostałych elementów strony.
- Linki w obrębie serwisu otwierają się w tym samym oknie.
- Linki do serwisów zewnętrznych otwierają się w nowym lub tym samym oknie.
- Formularze są odpowiednio zbudowane i opisane.
- Materiały znajdujące się na Platformie można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Platforma w dużym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością. Pomimo naszych starań może się jednak zdarzyć, że nie zawsze udało nam się to osiągnąć.
- Informacje zamieszczone na Platformie są na bieżąco przeglądane i aktualizowane.”